sunnuntai 9. elokuuta 2015

Helsingin reissu

Varoitan heti alkuun pitkästä postauksesta ja tulossa on kauhea määrä kuvia. Oltiin kaverin kanssa 2:n  päivän minilomalla Helsingissä, kaupungissa jota vaan ihan hirveesti rakastan. Lähettiin torstai aamulla bussilla kohti Helsinkiä ja matka meni hitaasti, koska nyt kun on vallan junalla kulkenut niin bussimatkat tuntuu kestävän ikuisuuden. Helsinkiin kun päästiin niin kipitettiin Kiasman edustalle hakemaan avaimia kaverin sukulaiselta. Saatiin siis majoittua siellä ihan kahdestaan. Sit etittiin HSL:n toimisto ja ostettiin vuorokausiliput ja mentiin metrolla Rastilaan, jossa tää kämppä sijaitsi. Jätettiin kamat sinne ja taas metroon ja Itäkeskuksen Raxiin syömään. Tästä alkaa tulla jo jokavuotinen perinne käydä Helsingissä ja syödä Raxissa :D

Sen jälkeen mentiin taas metrolla Rastilaan ja haettiin puhelimet sieltä kämpiltä. Joo, kauheeta ravaamista, mutta pitihän meidän matkustella julkisilla ihan koko rahan edestä. Metrossa joku otti asiakseen neuvoa meille, miten siellä kuuluu käyttäytyä ja myöhemmin illalla saatiin kuulla olevamme zombeja. Torstaina oli vielä vuorossa lähijuna ajelua lentoasemalle ja ratikka-ajelu Kaivopuistoon. Käytiin ostamassa herkkuja ja tuntu siltä, kun oltaisiin kävelty puoli Helsinkiä ympäri. Kävelessä tuli nätyä Nosturi, telakka ja ihana ranta. Käytiin myös Tähtitorninmäellä ja katteltiin hanhia ja tyyppejä, jotka hyppivät benji-hyppyjä.

Sit vaan kuvailtiin toisiamme ja sain kuningasidean poseerata nojaten johonkin patsaaseen. Sen jälkeen mulla olikin paita ihan linnunpaskassa, joten taas metrolla Rastilaan siistiytymään ja sen jälkeen tultiin takasin kaupunkiin ja bongattiin Mikael Gabriel kaupan kassajonossa ja Niko Saarinen Glitterissä. Myöhemmin bongasin vielä Salkkari-näyttelijän ratikassa. :D  Illalla mentiin vielä Ravintola Iguanan terassille yksille, Abc:lle hakemaan iltapalaa ja sit istuskeltiin siellä kämpän parvekkeella ja nautiskeltiin.

Perjantaina kun heräsin niin jalat oli niin kipeet, että hyvä kun pääsin sängystä ylös. Hengailtiin siinä ja syötiin aamupala ja lähettiin keskustaan päin, sillä luvassa oli Lintsipäivä. Mentiin ratikkaan, jonka luultiin menevän Linnanmäelle, mutta se ei mennytkään sinne päin, joten aateltiin, että kyllä se sinnepäin joskus menee, joten istuttiin vaan siinä. Päästiin Lintsille ja oli kyllä kivaa. Käytiin mm. Hurjakurussa, maailmanpyörässä (virhe. Kannattaisi uskoa, että ei se mun korkeanpaikankammo minnekkään oo hävinnyt. Pelotti ihan hemmetisti), kummitusjunassa, Vekkulassa, keinukarusellissa, kammokujalla ja monessa muussa. Sit syötiin siellä, käveltiin Sörnäisten metrolle, koska vuorokausikortti oli jo umpeutunut ja mentiin hakemaan kamat Rastilasta, käytiin vielä Itiksessä ja sitten vaan kohti Kamppia ja bussiasemaa. Koko reissun ajan oli ihana ilma ja sen seurauksena paloin hartioista ja selästä aika pahasti. Mutta mahtava reissu ja ens kesänä uudelleen.