torstai 18. kesäkuuta 2015

Kesälomalukemista

Kesä on startannut käyntiin ja sen kunniaksi oon tässä sairastellut. Sen lisäksi mulla oli töistä viikon kesäloma, joten oon ehtinyt lukemaan muutamia kirjoja. Oon päättänyt lukea kesän aikana ihan hirveesti kirjoja ja nyt oon saanut jo kaksi luettua.

Lainasin Sofi Oksasen Puhdistuksen, koska siitä on niin paljon julkaisusta asti puhuttu ja kaikki kehuvat sitä, joten oli pakko lukea. Odotukset oli aika korkeella, koska tosi moni tuttu on kehunut tota kirjaa. Täytyy sanoa,että tykkäsin ja paljon. Juoni oli tosi mielenkiintoinen ja rankka ja sellainen, mikä ei todellakaan ollut ennalta arvattava. Kirjassa myös kuvailtiin tapahtumia ja henkilöitä hienolla tavalla. Välillä hypittiin menneisyydestä kerrontahetkeen ja olikin hyvä, että luvun alussa aina mainittiin missä vuodessa ollaan menossa. Historiaa tossa kirjassa oli paljon mukana ja kerrontaa yhteiskunnan oloista tuona aikana. Aliide oli sellainen henkilö, joka aina välillä ärsytti ja kirjan lopussa jäi mietityttämään. Yleensä minkään kirjan henkilöt ei herätä niin voimakkaita tuntemuksia kuin Puhdistuksen melkein jokainen henkilö herätti. Muuten oli ehkäpä yks parhaimmista kirjoista joita oon lukenut ja sen lukemiseen meni vähän yli päivä.



Toinen kirja minkä oon saanut luettua on täysin erilainen kuin Puhdistus. Kirjaston musiikkipuolelta tarttui mukaan Sonata Arctica kirja. Toi kirja siis kertoo bändin perustamisesta aina vuoteen 2014 asti. Oon Sonataa kuunnellut jo monta vuotta, joten oli tosi mielenkiintoista lukea miten bändi on perustettu ja millaista on ollut levyjen teko ja kiertue-elämä. Tuli paljon uutta tietoa ja kirjan valokuvasivut oli kiva lisä.



Jos joku on lukenut jommankumman kirjan niin saa kommentoida mielipiteitä. Ja saa myös antaa vinkkejä mitä kannattaisi lukea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti